Thursday 13 December 2012

Kek Coklat Dengan Ganache.

13-12-12 Hari ni sempat buat kek coklat gan biskut snow. Kek coklat untuk adik aku Saleha, biskut pulak untuk anak2 aku tapi rasa2nya tak sempat kena snowlah biskut aku ni sbb sejak kuar oven anak2 aku tak berhenti makan........ mmmmmmm. Nak buat semua ni bukan susah sangat kalau rajin dalam sehari macam-macam benda boleh aku masak tapi kalau dah malas and takde mood jangankan buat kuih muih masak untuk makan malam pun aku masak ala kadar saja he.he...... Tapi kalau tgh rajin mmmm bukan saja lauk pauk banyak tapi western food pun aku buat. Resepi yang aku gunakan untuk kek ni aku ambik dari Myresepi yg mana satu aku dah lupa sbb aku ni jenis yg ambik pastu oter balik ikut suka, ni versi bakar.. pernah juga buat yang versi kukus memang sedap tapi tak tahan lama. Tapi rasanya tak taulah sedap ke tidak kena tanya adik akulah sbb yg ni dia punya, special for my sister.

1 comment: